Nieuws van DUB ook te lezen in lijn 12

Nieuwsberichten van DUB zijn vanaf deze maand ook te lezen tijdens de spits op het televisiescherm van lijn 12. DUB is één van de mediapartners van RTV Utrecht die de reizigers van nieuws gaat voorzien.

De berichten zijn alleen te lezen in de nieuwe gele bussen van QBuzz. Elke ochtend en middag is er een nieuwe reeks berichten te bekijken. Dit programma heet Ubuzz. De berichten zijn afkomstig van RTV Utrecht, UMC Utrecht, het Uitburo en DUB. Behalve nieuws is er ook reclame te zien.

Het project is door QBuzz uitbesteed aan Ngage Media die verantwoordelijk is voor de exploitatie. Om niet alleen reclame in de bus te hebben, is RTV Utrecht gevraagd de nieuwsvoorziening te coördineren.

In de eerste twee weken reden er nog maar drie nieuwe gele bussen op de route van lijn 12. De oude blauwe bussen hebben geen nieuwsvoorziening. Het idee is dat er geleidelijk meer nieuwe bussen op dit traject gaan rijden.

Qbuzz heeft besloten de nieuwsvoorziening voorlopig alleen aan te bieden in lijn 12. Voor DUB biedt dit de mogelijkheid om de enorme schare studenten en medewerkers attent te maken op universitair- en studentennieuws en natuurlijk op het bestaan van de DUB-site.