Nobelprijswinnares Ostrom zou eregast in Utrecht zijn geweest

Nobelprijswinnares Elinor Ostrom die deze week overleed, zou eind dit jaar naar Utrecht komen. Utrechtse economisch historici organiseren ter ere van haar een driedaagse conferentie.

Elinor Ostrom ontving in 2009 als eerste vrouw de Nobelprijs voor Economie. De van oorsprong politicologe kreeg de prijs voor haar analyse van het economisch bestuur, vooral in het publieke veld. Op de universiteit van Indiana werkte ze jarenlang aan grensverleggend interdisciplinair onderzoek. Dinsdag stierf ze op 78-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker.