Nuffic-prijs voor Stenden Hogeschool

Afgestudeerden van de internationale pabo kunnen als juf of meester aan de slag bij internationale scholen in Europa en bij tweetalige basisscholen in Nederland. De opleiding is volledig Engelstalig en studenten volgen hun minor in het buitenland.

De International Teacher Education for Primary Schools, zoals de internationale pabo officieel heet, maakt deel uit van een samenwerkingsverband van zes universiteiten/hogescholen uit Zweden, Noorwegen, Denemarken, Tsjechië, Turkije en Nederland.

De prijs werd vandaag uitgereikt tijdens het Nuffic-jaarcongres. Voorzitter Freddy Weima presenteerde er een onderwijsbrede internationaliseringsagenda. Alle leerlingen en studenten in primair, voortgezet, middelbaar- en hoger onderwijs moeten als het aan Nuffic ligt worden klaargestoomd voor een globaliserende omgeving, een multiculturele samenleving en een internationale arbeidsmarkt.

Het hele onderwijs zou duidelijke eindtermen moeten formuleren voor wereldburgerschap, taal en voor internationale beroepsgerichte competenties.