Ook medewerkers kunnen nu sporten met de OlymPas

Groepslessen bij Sportcentrum Olympos vallen onder de all-in sportkaart

Ook medewerkers kunnen vanaf vandaag een all-in sportkaart kopen bij Olympos. Voor een heel jaar betaal je nu 210 euro. Vanaf november kost deze kaart 240 euro. Deze week kunnen studenten en medewerkers gratis diverse lessen volgen bij het sportcentrum in De Uithof.

Al eerder werd bekend dat Sportcentrum Olympos een nieuwe sportkaart introduceert. Met de OlymPas kunnen studenten en medewerkers voor één bedrag meedoen met vrijwel alle groepslessen en cursussen en gebruik maken van de fitnesszaal. Daarnaast mogen ze voor dat bedrag onder meer ook op de tennis- en squashbanen, het beachvolleybalveld, de klimmuur en meedoen aan de populaire Futsal-competitie. Voorheen moest je per cursus of groepsles apart betalen.

Studenten betalen voor de kaart 125 euro per jaar, in september of oktober kost de pas 105 euro. Deze zomer werd bekend dat medewerkers 240 euro per jaar gaan betalen. Kopen ze de kaart in september of oktober dan kost deze 210 euro. De kaart is altijd een heel jaar geldig.

Wie de pas aanschaft met de regeling Bedrijfsfitness via het Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden kan nog goedkoper aan de conditie werken. “Hoeveel goedkoper is afhankelijk van je inkomen. Voor iemand met een modaal inkomen scheelt dat 100 euro per jaar”, weet Astrid Tonnaer hoofd communicatie van Olympos.

Betere concurrent
Het sportcentrum hoopt zich met deze all-in kaart te onderscheiden van andere sportcentra in Utrecht. Tonnaer: “Het voordeel is dat je voor één bedrag alle dagen van de week kan sporten en dus kan kiezen uit wel 30 verschillende disciplines. Pashouders kunnen zonder extra kosten allerlei sporten uitproberen door bijvoorbeeld gewoon naar een groepsles te gaan. Of je gaat een cursus volgen om de beginselen van een sport onder de knie te krijgen. Wederom zonder extra kosten te maken. Zo kan je bij ons met de OlymPas je klimvaardigheidsbewijs halen, waarna je vrij kan klimmen op de nieuwe muur van de parkeergarage.”

De laatste jaren ging het financieel minder met Olympos. “De huur van het complex ging omhoog, de subsidie van de universiteit ging omlaag. Daarbij nam het aantal sportscholen in Utrecht toe en hanteerden zij óók een studententarief. De concurrentie werd dus groter.” Op het moment worden plannen uitgedacht om het sportcentrum financieel gezond te krijgen.

De OlymPas behoort tot die plannen waarmee het sportcentrum wil concurreren met amdere scholen en meer individuele sporters hoopt te trekken. Met name ook de mensen die in het Sciencepark werken en studeren, zegt Tonnaer. Studenten en medewerkers die kennis willen maken met Olympos kunnen deze week gratis verschillende lessen volgen bij het centrum.