Ook Roosevelt Academy Utrechtse top

De Roosevelt Academy kreeg in de Keuzegids een goede score van 88 punten. Toch stond de opleiding niet in de lijst van topopleidingen die DUB maandag publiceerde.

De Roosevelt Academy is een university college dat gevestigd is in Middelburg. “Maar wij zijn wel een Utrechtse opleiding en onze studenten krijgen een Utrechts diploma”, reageert Dean Barbara Oomen naar aanleiding van de publicatie op DUB.

In de Keuzegids stonden dertien Utrechtse opleiding bovenaan in hun soort. Daar hoort de Roosevelt Academy niet bij. Bij de university colleges staat het University College Utrecht bovenaan met het maximum van 100 punten. De Roosevelt Academy staat in dit lijstje op de vijfde plaats, na UCU, Maastricht, Den Haag en Tilburg.

Toch verdient de Roosevelt Academy met 88 punten een vermelding als topopleiding. Om dat kwaliteitsstempel te behalen moet een opleiding een totaalscore van 76 of hoger hebben op een schaal van 1 tot 100. De Universiteit Utrecht kent in totaal acht opleidingen die aan dat criterium voldoen. Naast University College Utrecht en de Roosevelt Academy zijn dat: Bestuurs- & Organisatiewetenschap, Onderwijskunde, Keltische talen & Cultuur, Informatica,Wijsbegeerte en Scheikunde.