Orca en Triton winnen samen Utrechtse sportprijs

De roeiers van Orca en Triton nemen de prijs in ontvangst. Foto: twitter.com/JesperRijpma.

Roeiverenigingen Orca en Triton zijn gezamenlijk verkozen tot dé Utrechtse sportvereniging van 2012. Ploeg van het jaar is Dames1 van de Rugbyende Utrechtse Studenten (RUS), dat afgelopen jaar kampioen van Nederland werd.

Ook hockeyinternational en economiestudente Caia van Maasakker viel in de prijzen. Ze werd gekozen tot sportvrouw van het jaar voor haar bijdrage aan het Olympische goud voor de dameshockeysters.

Veel studenten en alumni waren dit jaar genomineerd voor de jaarlijkse Utrechtse sportprijzen. Sportman van het jaar werd de hockeyer en zilveren medaillewinnaar Roderick Weusthof, ook een alumnus van de UU.

De jury was erg te spreken over de samenwerking tussen Orca en Triton bij hun inzet om een wedstrijdbaan te realiseren in Utrecht. Reden om ze samen te nomineren. Ook het hoge sportieve niveau werd geroemd, getuige het Olympische brons voor Claudia Belderbos (Orca) en Roline Repelaer van Driel (Triton).

Triton wint samen met Orca de prijs voor beste sportvereniging van Utrecht! http://t.co/B92SWpinUu

Wed Feb 27 19:36:06 +0000 2013 from Twitter for Android

U.S.R. Triton

@usrtriton

U.S.R. Triton

Het was het eerste jaar dat het publiek digitaal kon meestemmen. De stem van het publiek, plus het oordeel van een jury, bepaalde wie er met de prijzen vandoor ging. De gemeente Utrecht huldigt vanaf 1971 jaarlijks haar sportkampioenen.

De winnaars op een rijtje:

• Sportman: Roderick Weusthof (hockey).
  • Sportvrouw: Caia van Maasakker (hockey).
  • Sporttalent: Mike Havekotte (voetbal).
  • Sportcoach: Khalid Kelbaz (zaalvoetbal).
  • Sportploeg: RUS Dames1 (rugby).
  • Sportvrijwilliger: Theo Boere (wielrennen).
  • Sportvereniging: A.U.S.R Orca & U.S.R. Triton (studentenroeiverenigingen).