Politie zoekt getuigen

Overleden persoon aangetroffen bij parkeergarage UB *Update*

Hulpdiensten op de Cambridgelaan
Hulpdiensten rukten massaal uit, foto DUB

Rond acht uur vanochtend kwam de politie ter plekke en trof er een overleden persoon aan. Ook verschillende ambulances en een brandweerwagen waren er snel. Een klein half uur later landde ook een traumahelikopter op het veld voor studentencomplex Johanna.

De politie zoekt mensen die gezien hebben wat er met deze persoon is gebeurd. “Dat doen we altijd als iemand onder bijzondere omstandigheden is overleden”, zegt een perswoordvoerder van de politie. De politie wil weten of de persoon van het dak is gevallen en zo ja onder welke omstandigheden dit is gebeurd. Rond acht uur ’s ochtends komen al veel mensen aan bij de parkeergarage. Wie iets gezien of gehoord heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de politie via nummer 0900-8844. Voor wie het ongeval heeft zien gebeuren, is hulp vanuit de Universiteit Utrecht beschikbaar. Je kunt hiervoor contact opnemen met Koos Maissan van bedrijfsmaatschappelijk werk via 06-4155 1478.

Aan de #Cambridgelaan in #Utrecht is een overleden persoon aangetroffen. Politie doet onderzoek naar de toedracht. Heb jij iets gezien of gehoord? Neem dan contact op met de politie via 0900-8844.

— Politie Utrecht (@POL_Utrecht) September 21, 2022

Toen de politie vanochtend ter plekke was, werd meteen de omgeving afgezet en de parkeergarage gesloten. Hulpverleners van de Hogeschool Utrecht stuurden fietsers en mensen die te voet waren naar de overkant van de weg. Rond 10 uur konden automobilisten weer terecht in de garage.

Update 22 september 2022: De politie Utrecht laat via Twitter weten dat er geen sprake is van een misdrijf. Het onderzoek is afgesloten.

Uit onderzoek is vastgesteld dat er geen sprake is van een misdrijf. Wij wensen de nabestaanden veel sterkte. https://t.co/M8TZN3EbJ3

Zie jij het leven niet meer zitten? Praten kan opluchten. Je kan 24/7 anoniem chatten via www.113.nl of bellen met 113 of 0800-0113 (gratis). — Politie Utrecht (@POL_Utrecht) September 21, 2022