Overweldigende belangstelling voor online-cursus Leiden

Meer dan 10.000 mensen wereldwijd hebben zich ingeschreven voor een online cursus aan de Universiteit Leiden. De belangstelling voor de introductie in Europees Recht overstijgt alle verwachtingen.

De Universiteit Leiden is de eerste Nederlandse instelling die actief wordt op het Amerikaanse platform Coursera, waar sinds een jaar honderden gratis cursussen worden aangeboden van tientallen universiteiten wereldwijd: de zogeheten massive open online courses. Leiden bevindt zich in goed gezelschap: ook professoren van bijvoorbeeld Stanford en Princeton delen hun kennis met de wereld.

‘Ongekend’ noemt hoogleraar Stefaan van Bogaert de belangstelling in de Volkskrant. Aan de hele Leidse rechtenfaculteit studeren 5000 mensen, met zijn cursus bereikt hij in één keer het dubbele aantal.

Wanneer de cursus start, is nog niet bekend. Volgens Coursera is de module nog “under construction”.

Ook de Universiteit Delft heeft aangekondigd zich binnenkort op de markt van de massive open online courses te begeven. Of Delft met het Amerikaanse Coursera in zee gaat of met een andere partij is nog niet bekend.