Parnassos geeft met driedaags festival inkijkje in cursusprogramma

Heb je altijd al een keer op een toneel willen staan? Of je zangtechniek willen verbeteren? Bij cultuurcentrum Parnassos kan je daarvoor terecht. Parnassos biedt rond de 150 cursussen aan op het gebied van theater, muziek, dans, beeldende kunst, schrijven, presenteren en creatieve computervaardigheden.

In plaats van kraampjes waarin docenten hun cursus aanprijzen tijdens een open dag, organiseert Parnassos voor het eerst een driedaags festival om het cursusaanbod te presenteren. Vanaf vrijdagavond 26 januari is er in het gebouw aan de Kruisstraat een proeve van het werk van cursisten te zien. De mooiste werken van de beeldend kunstenaars hangen aan de muren van het pand en in verschillende zalen zijn optredens van dansers, kleinkunstenaars, toneelspelers en muzikanten.

Het nieuwe seizoen begint op 12 februari en de inschrijving is al begonnen. Medewerkers en studenten van de UU en de Hogeschool Utrecht kunnen met korting een cursus volgen. Ben je in september 2016 of september 2017 begonnen aan een studie van de UU? Dan heb je misschien nog recht op één voucher van het Skills Lab waarmee je gratis bepaalde cursussen van de UU kan volgen. Dat geldt ook voor een aantal cursussen van Parnassos. Kijk op de website van Skills Lab welke cursussen met een voucher te volgen zijn.

De tijden van het festival zijn vrijdag 26 januari van 20 tot 22.30 uur, zaterdag 27 januari van 14 tot 22.30 uur en zondag 28 januari van 14.30 tot 18.30 uur.