Politie rukt uit voor uit de hand gelopen studentengrap

Eerder deze week had de gereformeerde vereniging C.S.F.R. uit Wageningen een zogeheten bestuurslint  gestolen uit de sociëteit van haar zustervereniging in Delft. Uit wraak besloten de Delftenaren auto een Wagenings bestuurslid te ontvoeren.

Dat ging niet zo soepel als gehoopt: een groepje Wageningse studenten probeerde de auto waarin de Delftenaren het bestuurslid vervoerden tegen te houden met hun fietsen. Toen er ook nog twee auto’s met Wageningse studenten kwamen aanrijden, ontstond er een “enorm geduw en getrek, wat er voor omstanders heftig uit moet hebben gezien”, zegt de Delftse preses Wilco Oosterom tegen het Nederland Dagblad.

De gewaarschuwde politie dacht aan een aanslag en rukte met meerdere auto’s uit. De studenten werden meegenomen naar het bureau en hebben de politie daar beloofd om voortaan te bellen als ze van plan zijn een grap uit te halen.

Het is niet de eerste keer dat de politie in actie moet komen voor een studentengrap. Deze zomer plukten agenten in Amsterdam drie Leidse studentes van de snelweg. Verkleed als spionnen uit de kinderserie Totally Spies stonden ze daar te liften. Vorig jaar werden twee studenten van NHTV Hogeschool aangehouden toen ze in het centrum van Breda iemand uit de auto sleepten.