Rugbydames RUS voor derde keer op rij landskampioen

Foto's www.hamperium.com

Opnieuw zijn de rugbydames van RUS erin geslaagd landskampioen te worden. In de finalewedstrijd tegen het Amsterdamse AAC werd het maar liefst 20-0.

De Utrechtse studentes hebben ook dit jaar hun reputatie weer meer dan waar gemaakt. Een goed verlopen seizoen eindigde gisteren op het nationale rugbycentrum met de derde landstitel op rij.

Vorig jaar rekenden de dames ook al in de finale af met AAC. Toen werd het 22-3. Dit jaar ging het zelfs nog makkelijker en kregen de Utrechtse studentes geen enkele tegentreffer te verwerken.

De dames staan in Nederland op eenzame hoogte. Ze hebben een strak trainingsschema en hun coach Verlinden is tevens bondscoach. Hierdoor heeft RUS een streepje voor op de concurrentie.

Verschillende speelsters van RUS zijn ook international. Een van hun doelen is deelname afdwingen aan de Olympische Spelen in Rio in 2016. Hier staat rugby met een 7 tegen 7 variant voor het eerst op het programma.

Tags: rus | rugby