Schaatsbaan in Utrechtse Uithof

In 2008 was er ook een schaatsbaan voor de UB in De Uithof, foto archief DUB Maarten Hartman

Komende maandag 18 december wordt de schaatsbaan van kunststof opgebouwd en om 14 uur ’s middags feestelijk geopend door de collegevoorzitter van de Universiteit Utrecht Anton Pijpers.

De baan van 10 bij 20 meter komt te liggen op de stoep voor de Universiteitsbibliotheek. Er zijn kunst- en ijshockeyschaatsen te leen. Sportcentrum Olympos, studentenschaatsvereniging Softijs en studenten die ijshockeyen bij de Buccaneers spelen hierin een belangrijke rol. Softijs geeft ook schaatstips en de Buccaneers clinics. De clinics zijn op dinsdag en donderdag tussen 12 en 14 uur en op woensdag van 18 tot 20 uur. De baan is dan gesloten voor andere schaatsers.

Naast de baan staan verschillende kramen om de inwendige mens tevreden te houden. Er is warme chocolademelk, rookworst, tomatensoep, snert en glühwein en er komen ook nog foodtruck langs met oliebollen en Aziatische hapjes.