SIFE gaat door onder nieuwe naam: Enactus

SIFE, de international studentenorganisatie voor sociaal ondernemerschap, gaat verder onder de naam Enactus.

De naam Enactus brengt de kernwaarden van de organisatie beter over, meldt Enactus in een persbericht. Enactus is een samenvoeging van de woorden Entrepreneurship, Action en Us.

Enactus is in 39 landen actief, en heeft in Nederland 15 aangesloten universiteiten en hogescholen. In Utrecht werkt de studentenstichting al enkele jaren aan projecten met een sociale doelstelling. Zo begeleidden Utrechtse SIFE-studenten allochtone vrouwen in Kanaleneiland met het opzetten van een kookbedrijfje.

Een van de lopende projecten van Enactus Utrecht is Oma’s Webwinkeltje, een project om eenzame ouderen een actiever en socialer leven te bieden. Tijdens workshops worden er producten gemaakt die vervolgens verkocht worden op de online webwinkel.

In november verhuist Utrecht Enactus/SIFE naar De Uithof. Samen met andere studentenorganisaties die iets doen met sociaal en duurzaam ondernemerschap, krijgt de organisatie een werkruimte tussen het Van Unnik en Casa Confetti.