Smartboard in verbouwde collegezaal Janskerkhof hangt te laag

Het pand, gelegen op Janskerkhof 2-3a, werd na een grondige verbouwing die 2,5 jaar duurde, opgeleverd in januari 2016. Al snel klaagde een docent van de opleiding Rechtsgeleerdheid bij de receptie over het laag opgehangen smartboard in collegezaal 0.19. De receptie gaf de klacht door aan de afdeling Gebouwzorg van de UU.

Lonnie van Antwerpen, werkzaam bij Gebouwzorg, is inderdaad op de hoogte van het probleem. “In de eerste maand na oplevering kwamen er al klachten binnen over het smartboard. Verhogen is lastig omdat het bord gedemonteerd moet worden. Dat is een hele klus en kan eigenlijk alleen in een onderwijsvrije periode gebeuren.” Volgens Van Antwerpen is het verhogen overigens geen taak van Gebouwzorg maar van de AV-afdeling.

Cock Rosier, werkzaam als AV-technicus, spreekt die bewering op zijn beurt weer tegen. Volgens hem valt het probleem onder Vastgoed & Campus. Hij weet wel dat er niet snel een oplossing komt, want: “Het plafond is gewoonweg te laag. Het bord is al eens tien centimeter naar boven opgeschoven, maar hoger kan niet. Er is geen speling meer.”

Na een kleine rondgang door het gebouw blijken de meeste studenten overigens geen last te hebben van het ‘smartboard-probleem’. DUB hoorde van één studente dat er in haar college over werd geklaagd. Studievereniging Tilia, behorend tot Utrecht Law College, heeft (nog) geen klachten gehoord.