Spaceboxen naar Archimedeslaan

De gekleurde spaceboxen in De Uithof verhuizen na de zomer waarschijnlijk een nieuwe locatie aan de Archimedeslaan, op de parkeerplaats van het oude hogeschoolgebouw.

Dat is het plan van wethouder Isabella. Hij zoekt een nieuwe locatie voor de 234 spaceboxen, die vanwege de bouw van een nieuwe studentenflat in De Uithof moeten verhuizen.

Eerder was het de bedoeling dat de spaceboxen geplaatst zouden worden aan de Van Lieflandlaan in Tuindorp. Maar dat plan stuitte op zoveel bezwaren van bewoners, dat er nagedacht moest worden over een nieuwe locatie.

Wijkbewoners en andere betrokkenen, zoals de ondernemers van het kantorenpark Rijnweerd Zuid, worden op 14 maart geïnformeerd over het plan om de spaceboxen aan de Archimedeslaan te plaatsen.

Het voormalige hogeschoolgebouw aan de Archimedeslaan wordt momenteel gebruikt voor de tijdelijke huisvesting van circa 400 studenten. In het gebouw worden ook feesten gegeven.