Spaceboxen naar Van Lieflandlaan

De gekleurde spaceboxen verhuizen van De Uithof naar een braakliggend terrein aan de Van Lieflandlaan, naast studentencomplex Tuindorp-West.

De 234 spaceboxen komen op een veld dat eigenlijk bedoeld was voor woningbouw. Maar omdat er geen interesse is van de kant van projectontwikkelaars, en omdat het kamertekort zo nijpend is, heeft de gemeente het terrein beschikbaar gesteld voor de spaceboxen.

De spaceboxen verdwijnen na de zomer van 2013 van De Uithof, omdat op de huidige locatie wordt begonnen met de bouw van een nieuw studentencomplex. De huidige bewoners moeten al iets eerder verhuizen, omdat de spaceboxen worden gebruikt als huisvesting voor sporters die deelnemen aan het European Youth Olympic Festival in Utrecht.

Eerder overwoog studentenhuisvester SSH de spaceboxen te verkopen, omdat er geen nieuwe locatie te vinden was in Utrecht. Een signaal aan de gemeente, die meteen op zoek ging naar een nieuwe vestigingsplek.

De nieuwe locatie in Tuindorp is vlak bij het Tuindorp-West Complex, dat ruim 1200 studentenkamers telt.

Grotere kaart weergeven