Spandoek op IBB-flat: kom naar demonstratie tegen leenstelsel

De Utrechtse studentenunie VIDIUS heeft donderdagochtend een spandoek op de studentenflat aan de Ina Boudier Bakkerlaan gehangen. Met het spandoek vraagt de unie aandacht voor de manifestatie voor het behoud van de basisbeurs op 14 november.

Ook bij het binnenfietsen van De Uithof hangt een spandoek van VIDIUS. De studenunie is daarnaast van plan om de komende tijd op straat en in collegezalen het protest tegen het leenstelsel aan te wakkeren.

VIDIUS-voorzitter Isabelle Beelen in een persbericht: “Alle huidige en aankomende Utrechtse studenten moeten weten dat de politiek de basisbeurs af wil schaffen en wat deze maatregel voor hen betekent. Iedereen die tegen is kan dat laten weten op 14 november, zodat studenten het signaal afgeven dat deze maatregel asociaal en ondoordacht is.”

Elders in het land wordt vandaag ook geprotesteerd. De Nijmeegse Studentenbond AKKU heeft een spandoek van 240 vierkante meter aan de Waalbrug in Nijmegen gehangen. Tekst op het spandoek: It’s not over JET!

. @AKKUbestuur heeft een boodschap voor #Bussemaker. #leenstelsel #reddestufi #Nijmegen pic.twitter.com/Ccs1SZ5vQZ

— Yurre Wieken (@YurreWieken) 30 oktober 2014

En in Groningen wordt ook aandacht gevraagd voor de manifestatie op 14 november:

Groot spandoek opgehangen op Zernike; zeg NEE tegen het #leenstelsel pic.twitter.com/xcJH8wCszW

— GSb (@gronstudbond) 30 oktober 2014