SSH-balie gaat weg uit De Uithof

Eventjes binnenlopen bij de SSH voor het tekenen van je huurcontract, de overdracht van je sleutels, of zomaar een vraag, is er straks niet meer bij. De SSH-balie in De Uithof sluit deze zomer de deuren.

Studentenhuisvester SSH vindt het niet noodzakelijk meer om een bezoekerscentrum voor huurders en woningzoekenden te hebben. “Het aantal bezoeken loopt terug en we zijn bezig om de dienstverlening te digitaliseren”, aldus Annemiek van Vondel, woordvoerder van de SSH. “De meeste bezoekers komen om hun huurcontract te ondertekenen. Omdat dit gedigitaliseerd kan worden, is het bestaansrecht van het bezoekerscentrum verdwenen.”

Een deel van de dienstverlening is al langer gedigitaliseerd, zoals het zoeken naar woningen of het indienen van reparatieverzoeken. Sleutels van kamers worden bovendien al door de studenten zelf overgedragen, stelt Van Vondel.

Het kantoor van de SSH is gevestigd op de Plompentorengracht. Voor vragen die niet per telefoon of e-mail afgehandeld kunnen worden zal de mogelijkheid blijven bestaan om een afspraak te maken met de SSH. De woningcorporatie is nog bezig met de concrete invulling hiervan.

Op de plaats van de SSH komt een ‘winkel’ van Utrecht Science Park. “In De Uithof zitten zoveel slimme mensen, mooie gebouwen en talentvolle studenten. In deze winkel kunnen geïnteresseerden terecht om in 10 minuten deze verborgen juwelen van USP te ontdekken”, legt Floris de Gelder, directeur USP uit.

Tags: ssh