SSH opent 52 nieuwe studentenkamers in Lunetten

Het nieuwe studentencomplex aan Zevenwouden in Lunetten.

Het gebouw werd in het verleden gebruikt door een kinderdagverblijf en later huisden verschillende bedrijfjes er op anti-kraak-basis. Het pand stond al even leeg en was in bezit van vastgoedbeheerder De Waal Beheer.

In samenwerking met de SSH is De Waal Beheer afgelopen januari begonnen met het verbouwen en opknappen van het oude kantoorpand. Het nieuwe studentencomplex telt vier verdiepingen, met op elke verdieping dertien kamers. Elke verdieping deelt een gemeenschappelijke woonkamer en badkamer (pdf). De kamers variëren in grootte van 13,4 tot 25,4 vierkante meter en kosten gemiddeld 232 euro per maand.

Eén verdieping in het gebouw is gereserveerd voor mbo-studenten. “Dat doen we voor het eerst”, zegt SSH-woordvoerder Annemiek van Vondel. “Het is een pilot om te kijken of er vraag is naar kamers onder mbo-studenten. Het is bij ons bekend dat die lastiger aan een kamer komen dan hbo- of wo-studenten.”

Met de opening van de studentenkamers aan Zevenwoude geeft de SSH een vervolg aan de samenwerking met De Waal Beheer. Die heeft ook het voormalige provinciehuis verbouwd tot studentencomplex De Sterren in Rijnsweerd. Daarin huizen sinds augustus 750 studenten.