Student opent vuur in collegezaal Heidelberg

Foto: Flickr / Renée Mentschke

Volgens de Duitse politie, die meteen is uitgerukt, gaat het om één enkele dader die met een geweer of ander lang vuurwapen om zich heen heeft geschoten. Er zouden gewonden zijn gevallen, maar het is niet duidelijk hoeveel. Ook is niet bekend hoe ernstig de verwondingen zijn.

Over de dader is nog weinig bekend, maar volgens het Duitse persbureau DPA was het een student, die meerdere wapens bij zich droeg. De politie heeft de dood van de dader bevestigd, maar de zelfmoord niet.

De campus, waar zich voornamelijk natuurwetenschappelijke faculteiten van de Universiteit Heidelberg bevinden, is afgezet. Ook al lijkt de aanval voorbij, de politie kamt het gebied voor de zekerheid uit.

Update 24 januari: Bij de schietpartij is een vrouw om het leven gekomen, zo meldt de Duitse politie vanavond. Drie personen raakten gewond. De schutter was een achtienjarige biologiestudent. Hij pleegde zelfmoord.

Tags: duitsland