Student valt tijdens UIT ongelukkig van de Stormbaan

Tijdens de Playground, het nieuwe onderdeel van de UIT waar je nog eenmaal kunt spelen is een van de deelnemers ongelukkig terecht gekomen bij een val van de Stormbaan. Hij moest naar het ziekenhuis worden afgevoerd.

Het Griftpark was dinsdagmiddag omgetoverd tot een grote speeltuin voor de UIT-lopers: Utrecht Playground. De aankomende studenten konden zo nog eenmaal afscheid nemen van hun periode als kind. En dat deden ze met verve. Op de Dizzy Disaster, de schminktafel en het opblaasdoolhof. Op DUB kun je een verslag lezen van dit evenement.

Heel leuk allemaal maar niet geheel ongevaarlijk, zo bleek aan het einde van de dag toen een jongen ongelukkig ten val kwam op de stormbaan. Voor de zekerheid zaten de EHBO’ers alvast klaar naast de stormbaan. Lange tijd lijkt de schade lijkt de schade beperkt tot kleine dingetjes als een zere neus.

Aan het einde van de middag komt een UIT-deelnemer toch nog ongelukkig ten val op de grote stormbaan. Een schram op zijn hoofd lijkt niet de ergste schade: de ambulance komt langs en de jongen blijft stil liggen terwijl UIT-medewerkers en de EHBO’ers bezorgd kijken.

ICU bestuurslid Vivien Bonke vertelt: “Zijn arm en misschien ook zijn elleboog waren heel erg uit de kom geschoten, daar had hij veel pijn aan.”

Hij is meegenomen naar het ziekenhuis. Het is nog niet duidelijk hoe het met hem is.