Student zonder mondkapje slaat beveiliger

Illustratie Pixabay

De Bossche student miste daardoor meerdere tentamens en herkansingen. Omdat hij dat “buitenproportioneel” vindt, is hij naar de geschillenadviescommissie van de hogeschool gestapt, meldt hogeschoolkrant Punt.

Tijdens de zitting over het voorval, dat op 12 januari plaatsvond, voerde academiedirecteur Bas Vogelsangs aan dat de beveiliger behoorlijk was geschrokken en nazorg nodig had.

Volgens de student, die niet aanwezig was bij de zitting, had hij de man geduwd en niet geslagen. Maar dat maakt volgens Vogelsangs weinig uit. “Avans tilt heel zwaar aan dit voorval. Duwen of slaan staat voor ons gelijk aan geweld tegen ambulancepersoneel en boa’s: mensen die gewoon hun werk doen.”

De geschillencommissie heeft het beroep van de student ongegrond verklaard. Hij kan het besluit nog landelijk aanvechten bij het College voor Beroep van het Hoger Onderwijs.