Studenten boos over koffiebar Escobar

Netflix serie Narcos draaide de eerste twee seizoenen om de opkomst en ondergang van de Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar

Volgens universiteitsblad Delta hebben verschillende studenten deze zomer geklaagd over de naam Escobar. De Colombiaanse student Juan Felipe Garzón Amórtegui vindt het beledigend: “Escobar was een drugsdealer die veel mensen heeft vermoord en die beroemd is geworden door de serie op Netflix.”

De eigenaar van Escobar weet van de prins geen kwaad. “De naam is een samenvoeging van espresso, coffee en bar,” zegt hij tegen het Algemeen Dagblad. Een woordvoerder van de TU Delft bevestigt het verhaal. “We zijn momenteel in gesprek met de eigenaar om te kijken of de naam kan worden aangepast.”