Studenten van watersportverenigingen blij met nieuw subsidiecontract

Eigen foto

Met de nieuwe subsidieregeling krijgen de vier verenigingen een vast bedrag per studerend lid van stichting Mesa Cosa. Deze stichting is namens de hogeschool en de universiteit verantwoordelijk voor de subsidieverstrekking aan de studentensportorganisaties in Utrecht.

In ruil voor de financiële bijdrage beloven de Shot-verenigingen (Spin, Histos, Orca en Triton) sportcentrum Olympos en de voordelen van het aanschaffen van een sportkaart van Olympos onder de aandacht te brengen bij hun leden, bijvoorbeeld via hun websites.

Triton-fiscus Philippa Steensma zegt heel tevreden te zijn over de uiteindelijke uitkomst van een lange periode van moeizame gesprekken. Zelfs de Universiteitsraad bemoeide zich met de gang van zaken. “Mooi dat we er zo uitgekomen zijn.”

De Shot-verenigingen zijn vooral blij dat ze nu een 'cash' bijdrage krijgen van de sportstichting. In de vorige subsidieregeling was de financiële ondersteuning gekoppeld aan de verplichting voor leden om een sportkaart voor sportcentrum Olympos te kopen. Omdat de leden van de watersportverenigingen vrijwel geen gebruik maken van de faciliteiten in het Utrecht Science Park, wilden de verenigingen graag van die afspraak af.

In april kwam Mesa Cosa met een voorstel waar de verenigingen wél blij mee waren. De afgelopen maanden zijn de laatste plooien gladgestreken en hebben ook de leden van de verenigingen ingestemd met de nieuwe regeling.