Studentenkamers in zusterflat ziekenhuis

In de zusterflat van ziekenhuis Oudenrijn in Kanaleneiland komen 90 studentenkamers.

De nieuwe bewoners kunnen al in de zomer terecht in de zusterflat, die nu gebruikt wordt als logeergebouw voor ziekenhuispersoneel. Omdat het ziekenhuis deze zomer verhuist naar een nieuwe locatie in Leidsche Rijn, komt de flat leeg te staan.

De eerste 38 studentenkamers zijn op 1 juni klaar voor bewoning. De andere 52 studentenkamers, die gerealiseerd worden in een andere toren van de zusterflat, worden op 1 september opgeleverd.

Dat vertelt Wijnand Groen, eigenaar van verhuurder 4-Freedom. Groen lichtte de plannen al eerder toe in het Algemeen Dagblad/Utrechts Nieuwsblad.

Studenten kunnen zich nog inschrijven voor de kamers, aldus Groen. Dat kan op de website van 4-Freedom.

De meeste kamers zijn 13 vierkante meter groot. De kale huur voor die kamers is circa 225 euro. Daar komt volgens Groen nog circa 90 euro bij voor onder meer stroom, water en internet. Bij de meeste kamers deel je de voorzieningen (keuken, douche) met vier medebewoners.