Studentsporters vallen voor tennishunk en blonde danseres

De Sportraad organiseerde het eerste Utrechtse sneakergala. Foto's: KLCK

Sportverenigingen kozen dit jaar voor het eerst de knapste mannelijke en vrouwelijke studentsporters. Maar ook de best presterende studenten en de meest geliefde vrijwilliger werden in het zonnetje gezet. DUB miste begin juli het eerste ‘sneakergala’ van de Sportraad. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog.

In totaal waren er 9 categorieën en 27 genomineerden. Leden van vereniging konden via de website van de Sportraad stemmen op hun favorieten. Dat leidde tot de volgende winnaars:

Knapste mannelijke sporter: Psychologiestudent Terry Nick Bergsma van tennisvereniging TC de Uithof.

Terry Nick was dit jaar lid van de U-Raad, maar heeft klaarblijkelijk meer kwaliteiten. Hij wordt beschouwd als de tennishunk van TC de Uithof. “Met zijn blonde lokken laat hij iedereen alle hoeken van de baan zien”, lezen we.

Knapste vrouwelijke sporter: PABO-studente Julia de Jong van dansvereniging STUdance

Juilia is een "prachtige – bestuurlijk actieve – blonde verschijning" en "weet met haar vrolijke karakter en haar soepele dansmoves menig mannenhart te veroveren".

Beste mannelijke sporter: Afgestudeerd informaticus Wouter Leenen van ijshockeyclub Buccaneers.
Wouter is bestuurslid en sterspeler van de Buccaneers.

Beste vrouwelijke sporter: SUMMA-student Bernadette Jeremiasse is lid van wielrenvereniging de Domrenner en van schaatsvereniging Softijs. Ook maakte ze bij de Batavierenrace deel uit van het Utrechtse universiteitsteam. Bernadette won dit jaar tijdens het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap bij het dameswielrennen.

Best presterende studentensportteam: USRS Sevens

De rugbyers van USRS Sevens hebben nu drie keer op rij het GNSK gewonnen en vertegenwoordigen Utrecht voor de tweede achtereenvolgende keer bij de EU Games, een Europees kampioenschap voor studentsporters.

Beste maatschappelijke sportieve actie: Het Zinkstuk

Met de SingleSwim heeft Zinkstuk al zwemmend zich ingezet voor het goede doel. Geld werd opgehaald voor Stichting FSHD en Stichting Spieren voor Spieren.

Studentensportsponsor van het jaar: Wilfred Jager van Café de Stadsgenoot
Café de Stadsgenoot is al jaren sponsor van RUS. De rugbysters kunnen altijd bij hem terecht voor borrels en activiteiten. Ook sluit Wilfred vaak gezellig aan als er een activiteit van RUS georganiseerd wordt!

Leukste Studentensportvereniging: Buccaneers

Bij de ijshockeyers is het altijd gezellig en ook de uitstapjes naar wedstrijden van het Nederlands team zijn een aanrader.

Sportiefste studentensportbestuur: De Domrenner

Met de Tour op komst werd veel verwacht van het bestuur van de wielrenvereniging. Dankzij de succesvolle klimtijdrit in de P+R De Uithof en andere activiteiten zijn deze verwachtingen ruimschoots waargemaakt.

Vrijwilliger van het jaar: Fysiotherapeute Femke Driehuis van handbalvereniging Beertje

Femke is een onmisbare schakel binnen de handbalvereniging. Ze is al lid vanaf 2008 en zo’n beetje alle functies binnen de vereniging vervuld.

Coach of trainer van het jaar: Joost Kuppens van rugbyvereniging USRS.
Joost is een van de hoogst gekwalificeerde trainers van Nederland en onder zijn leiding gaat USRS dit jaar naar de EU Sevens in Budapest. Hij geeft ook clinics en trainingen zodat ook de andere trainers zich kunnen ontwikkelen.

Kijk hier naar alle overige foto's, inclusief ontblote torso's of klik naar het YouTube-filmpje.