Studieadviseurs Groningen met vakantie

De roosters van de Groningse opleiding Kunsten, Cultuur & Media werden dit jaar erg laat bekend. Studenten kwamen erdoor in de problemen, maar aan hun studieadviseurs hadden ze weinig: die waren met vakantie.

Door een reorganisatie bij de letterenfaculteit wisten studenten pas op de valreep wanneer ze college zouden hebben. Sommigen waren daardoor te laat met inschrijven, schrijft de Groningse Universiteitskrant.

Bij de opleiding Kunsten, Cultuur & Media hadden studenten dubbel pech. Alle studieadviseurs waren met vakantie. Tijdens een raadsvergadering van de letterenfaculteit noemde de studentenfractie dat onbegrijpelijk.

Het voorstel om een aanwezigheidsplicht in te voeren, viel in dorre aarde bij vicedecaan Dirk Jan Wolffram: “We kunnen studieadviseurs moeilijk gaan vertellen wanneer ze met vakantie kunnen.” Wel gaat hij de volgende keer vervanging voor hen zoeken, aldus de UK.