Studievereniging Diergeneeskunde wint kortbaandraverij-van–het-jaar prijs.

Een droog moment tijdens de kortebaandraverij op de Maliebaan van 7 oktober, foto DUB

De redactie van de website Kortebaandraverijen.nl reikt sinds 2008 de prijs Beste Kortebaan uit. Dit jaar koos de jury voor studievereniging DSK omdat de studenten het weer flink tegen hadden en er desondanks veel publiek en ‘met name jonge mensen’ op het evenement waren afgekomen, staat op de site.

De studenten werden geprezen voor de organisatie van het sportevenement op 7 oktober waaraan een twintigtal combinaties van pikeur en sulky meededen. Dat was volgens de jury extra knap omdat de studenten niet eerder een kortebaandraverij hadden georganiseerd. DSK organiseert eens in de vijf jaar een draverij om het lustrum te vieren.

Naast het parcours was er vertier voor jong en oud, een informatiemarkt van Diergeneeskunde en voldoende eet- en drinktentjes. Qua locatie overtreft de Maliebaan alle banen in Nederland, stelt de hoofdredacteur van de website daarom. Hij durft namens de hele kortebaansport te stellen, dat zij graag jaarlijks een draverij georganiseerd zien op de Maliebaan.

Een afvaardiging van de studievereniging nam de wisseltrofee en de complimenten trots in ontvangst.

De after movie van van de draverij. Een impressie van een minuut gemaakt in opdracht van DSK.