Studystore sluit vrijdag de deuren

Boekhandel StudyStore in De Uithof sluit vrijdag definitief de deuren. De boekenverkoper gaat alleen nog online studieboeken verkopen.

De Uithof moet het vanaf volgende week doen zonder boekhandel. StudyStore heeft eerder dit jaar besloten om studieboeken voortaan online te verkopen. Vier andere steden hebben nog wel een fysieke StudyStore-winkel.

De boekhandel wil deze laatste week nog zoveel mogelijk verkopen. Vorige week was de korting op de boeken nog 50 procent. Nu kunnen de lezers grasduinen in de dozen met 75 procent korting. Ook UU-t-shirts en joggingbroeken gaan met grote korting de deur uit. Vrijdag is de allerlaatste kans om goedkoop boeken in te slaan.

Wie de plaats van Studystore gaat overnemen is nog onbekend. Utrecht Science Park voert, in overleg met de universiteit, de onderhandelingen. Er zijn verschillende serieuze gegadigden, onder meer HEMA.

Boeken verdwijnen nog niet helemaal van De Uithof. Bij Primera en in de winkel van het Universitair Medisch Centrum zijn nog wel enkele boeken te koop. Het aanbod is echter vrij beperkt en (populair-)wetenschappelijke boeken zijn niet beschikbaar.