Succes voor Utrechtse roeivrouwen

Jenny de Jong en Monica Lanz van Triton wonnen zilver

De vier roeisters van Triton en Orca die deelnamen aan het EK in Polen keerden dit weekeinde allen terug met een zilveren medaille. De Utrechtse mannen vielen in Poznan buiten de prijzen.

De Nederlandse Vrouwen Acht kwamen na de Russinnen als tweede over de finish in Poznan. In de boot zaten de Tritondames Monica Lanz, student Rechten en Frans, en Jenny de Jong, student Wiskunde. Ook Claudia Belderbos (alumna Psychologie) van Orca is lid van de acht.

Orca-roeister Inge Janssen (alumna Geo-communicatie) maakte deel uit van de Vrouwen dubbelvier die Duitsland nipt voor moest laten gaan.

De twee Tritonmannen Kaj Hendriks (Geneeskunde) en Harold Langen (Wiskunde) wisten geen medaille te bemachtigen. Kaj eindigde met de Holland Acht als zesde en Harold met de Vier zonder stuurman als vijfde.