Terpstra tekent bij als voorzitter van Inholland

Doekle Terpstra is nog niet klaar met zijn werk bij de Hogeschool Inholland. Hij blijft op verzoek van de raad van toezicht tot medio 2014 aan.

“De huidige Raad van Toezicht, onder voorzitterschap van Henk Breukink, acht een bestuurswisseling ongewenst nu de hogeschool zich in een fase bevindt die vraagt om bestuurlijke stabiliteit en continuïteit”, meldt de hogeschool in een persbericht.

In februari startte het personeel van de school al een petitie waarin Terpstra werd opgeroepen te blijven. Terpstra, voormalig voorzitter van de HBO-raad, trad in november 2010 aan als puinruimer bij de geplaagde hogeschool. Die lag onder vuur vanwege twijfelachtige afstudeerroutes. Later bleek een aantal opleidingen onder de maat.

Terpstra moest als interim-voorzitter het tij keren en een nieuw bestuur samenstellen. Aanvankelijk was hij voor een jaar benoemd. Dat werd al verlengd met een half jaar.