Tientallen studenten HAN ziek tijdens introductiekamp

Vijftig studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen zijn ziek geworden tijdens de introductie. Ze hebben waarschijnlijk een voedselvergiftiging opgelopen.

In totaal waren er zo’n vijfhonderd eerstejaars aanwezig op het introductiekamp in Hatert. Volgens De Gelderlander werden de studenten vanochtend onwel. Ze moesten braken, kregen diarree of lichte koorts.

Gisteravond hadden sommige studenten al last van misselijkheid en buikpijn voor ze naar het eindfeest vertrokken. Later werden het er meer. Een jongen is onderzocht in een ambulance, maar hoefde uiteindelijk niet mee naar het ziekenhuis.

De GGD heeft monsters afgenomen voor nader onderzoek en kijkt of er echt sprake is van een voedselvergiftiging, schrijft de organisatie in een persbericht. Zodra de uitslag van de testen bekend is, krijgen de studenten een brief.

Frank Stöteler, lid van het College van Bestuur van de HAN, noemt het een “jammerlijk einde van een geweldige week”.