Tram ontspoort bij Galgenwaard, geen gewonden

Foto: Twitter / @soepslet

Het tramongeluk vond plaats bij station Galgenwaard. Het is nog onbekend hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren en hoeveel passagiers er in de tram zaten.

Tram Uithoflijn ontspoord bij stadion FC Utrecht, hulpdiensten rukken massaal uit https://t.co/DvXA1mp4Nx

— AD Utrechts Nieuwsblad (@redactieadun) March 16, 2021

Vervoerder U-OV laat weten dat er dinsdag geen tramverkeer meer mogelijk is van en naar het universiteitsterrein. Ook het overige verkeer op de Hercuslaan is geblokkeerd. Er zijn omleidingen.

Lijn 22: Als gevolg van de aanrijding is de tram ontspoord en de bovenleiding zwaar beschadigd. Er zijn geen gewonden. De verwachting is dat er vandaag geen tramverkeer meer mogelijk is. We houden je op de hoogte.

— U-OV (@UOV_info) March 16, 2021

*Update 1 dinsdagmiddag 16 maart*

Hogeschoolstudent Luna Baptist zat in de tram tijdens het ongeluk. Ze was op weg naar De Uithof voor een practicum. De student zegt gelukkig “nergens last van te hebben”.

De tram kwam volgens haar nabij het stadion abrupt tot stilstand. “Toen ik naar buiten keek, zag ik opeens dat heel de tram was ontspoord.”

Volgens Luna zaten er nog vijf andere passagiers in de tram. Niemand was gewond. “We zijn na afloop met een bus naar onze bestemming gebracht.”

*Update 20 maart*

De politie heeft bevestigd dat de bestuurder van het Jumbo-busje door rood heeft gereden. Eerder vertelde de politie ook dat de bestuurder van het busje onder invloed zou zijn geweest. Dat is echter weer ingetrokken. Er wordt nog onderzoek naar gedaan.