Tweede editie van foodtruckfestival in De Uithof

Studenten en werknemers van de UU kunnen voor de tweede keer samen komen op het foodfestival SusTasty in De Uithof. Hier kunnen ze eten en met elkaar discussiëren over alles wat met voedsel te maken heeft.

Het evenement wordt georganiseerd door de Green Office. Deze organisatie is sinds 2013 actief en streeft naar meer duurzaamheid binnen de UU.

Het festival is van maandag 19 tot en met vrijdag 23 september, en biedt naast allerlei hapjes ook workshops aan. Hoewel al het eten duurzaam is, is er voor ieder wat wils. Zo haal je op maandag tot en met donderdag je vegetarische burger bij Rammenas - Roots en Rock Kitchen en op donderdag en vrijdag bij The Dutch Weed Burger. Voor de vitamientjes kun je iedere dag terecht bij Shakes on Wheels voor versgeperste smoothies. Ambachtelijke frietjes bestel je bij Tour de la Frite, soepjes bij YOSOUP en ijs bij Gelato Burano. Voor een verfrissend drankje ben je bij The Basket aan het juiste adres.

Het festival draait niet alleen om het eten van eten. Er worden ook verschillende workshops in De Uithof aangeboden. Zo kun je op maandag meer leren over rechten voor dieren en veganisme. Op dinsdag is er een workshop over voedselverspilling. Donderdag kan er gedanst worden op live muziek. De tijdstippen zijn te vinden via deze link.

Voor het festival werkt de Green Office samen met DuKo, de duurzame kortingskaart voor studenten. Alle studenten kunnen de DuKo-app kopen voor 2,99 euro en ontvangen een kortingsvoucher van 1 euro per festivaldag. Hier zijn er 90 van per dag. Deze duurzame kortingskaart voor studenten kun je ook tijdens het festival kopen bij de Green Office. Daar kost hij iets minder, namelijk 2,50 euro.

Het foodfestival begint iedere dag om 11.30 uur en eindigt rond 4 uur. Op donderdag gaan de activiteiten langer door, namelijk tot 8 uur ‘s avonds.