Tweedejaars HvA-studenten kijken tentamen na

Een groep tweedejaars studenten fysiotherapie van de Hogeschool van Amsterdam heeft een eerstejaarstentamen afgenomen en nagekeken. Alle toetsen moeten opnieuw worden gemaakt.

Het gaat om een tentamen voor het vak ‘Anatomie in vivo’, meldt Folia. Volgens de wet moeten tentamens altijd worden nagekeken door formeel benoemde examinatoren en dat kunnen alleen docenten zijn.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren, kan een woordvoerder van de HvA nog niet zeggen. De examencommissie bracht de fout aan het licht en de zaak wordt volgens de woordvoerder “heel hoog opgenomen”. Het is nog niet duidelijk of studenten meer tentamens hebben nagekeken.

De 350 eerstejaars moeten hun tentamen waarschijnlijk halverwege maart herkansen.