UMTC organiseert shotjesbingo voor goede doel

Leden van studentenvereniging UMTC liepen afgelopen zondag mee met de Berekuilloop om geld op te halen voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

Studentenvereniging UMTC haalt een week lang geld op voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Dat doen ze onder meer met Levend Stratego en een shotjesbingo.

De opbrengsten gaan naar activiteiten voor de kinderpatiënten van het Wilhelmina Kinderziekenhuis. “De kinderen daar krijgen veelal op woensdagmiddag een speciale activiteit voorgeschoteld, bijvoorbeeld kindertheater", vertelt Eveline Verburg van UMTC. "Dat is ons goede doel. Het aardige is dat we daar op woensdagmiddag ook heen gaan om zelf de activiteit voor de kinderen voor onze rekening te nemen.”

UMTC organiseert de hele week activiteiten voor het goede doel. Ze zijn vooral bedoeld voor de eigen leden. Zo wordt op maandagavond Levend Stratego gespeeld, is dinsdag een Blarenbal en op donderdag een shotjesbingo.

Afgelopen zondag liepen de leden mee met de Berekuilloop. Op zondagochtend trotseerden 26 leden de regen en haalden ze een bedrag van 1716,44 euro op. Het bestuur van de Berekuilloop droeg ook een steentje bij door de inschrijfkosten van alle lopers aan de actie te doneren.

Het is de eerste keer dat UMTC een eigen goede doelenweek organiseert. De vereniging doet wel jaarlijks mee aan de Ragweek, een week waarin alle Utrechtse verenigingen zich gezamenlijk inzetten voor het goede doel.

"Dat was heel leuk, maar het doel staat wat verder van je af. Daarom hebben we besloten nog een extra week te organiseren waarbij we heel direct betrokken zijn bij het doel”, zegt Verburg van UMTC. Ze is in september 2012 voorzitter van de commissie geworden en was met haar jaarclub ook betrokken bij de Ragweek in maart.