USC gaat studentenkamers verhuren in sociëteit

Een kamer huren in je eigen sociëteit. Bij studentenvereniging USC kan dat vanaf oktober. Dan kunnen 25 leden een kamer krijgen in het majestueuze gebouw aan het Janskerkhof.

Het Utrechtsch Studenten Corps is enkele kantoorruimtes in de sociëteit aan het verbouwen tot 25 kamers, vertelt rector Edzard Scherpbier van de vereniging. “Wij vinden het belangrijk om zoveel mogelijk van onze leden bij elkaar in één huis te krijgen. Om dit moment woont zo’n 80 procent van onze leden in een verenigingshuis.”

De meeste van die panden zijn in handen van particulieren of wooncoöperaties. De vereniging heeft met de huiseigenaren afspraken gemaakt zodat vertrekkende bewoners weer door USC-leden worden opgevolgd.

Nu er ruimte in de eigen sociëteit vrijkwam, koos de vereniging voor het verbouwen van die ruimte tot studentenkamers. De ingang van het woongedeelte ligt aan de Boothstraat. Om naar de Kroeg in het Gele Kasteel te gaan, moeten de studenten dus wel buitenom.