Utrechts studentenkoor treedt op met The Rolling Stones

Dekoor Close Harmony, een koor van Utrechtse (oud)studenten, treedt deze zomer op Pinkpop op met The Rolling Stones. Op zaterdag 7 juni zingen ze als toegift bij het optreden van de Stones op het uitverkochte festival in Landgraaf.

Daarnaast ondersteunt Dekoor ook het optreden van de Stones op 28 juni op het TW Classic festival in het Belgische Werchter. De twee optredens zijn onderdeel van de Stones ON FIRE tournee van de rockgroep.

Eva Huisman, voorzitter van Dekoor, vertelt dat de Stones in elk land waar ze optreden voor de ON FIRE-tour een koor zochten. “Wij zijn dat geworden voor Nederland en België. Het management van The Rolling Stones kwam bij ons terecht via een Duitse dirigent, die heeft ons aanbevolen.”

Hoe het optreden van Dekoor met de Stones eruit gaat zien wil Huisman nog niet verklappen. Ze zegt het management van de ervaren rockers liever te vriend te willen houden. Ook over de muziek die voorbij komt wil ze daarom nog niks kwijt.

Dekoor heeft een wisselende samenstelling van studenten en afgestudeerden. Hun repertoire varieert van jazz tot musicalsongs. De zanggroep is aangesloten bij van het Koördinerend Orgaan Studenten Muziekgezelschappen Utrecht (KOSMU), dat onderdeel is van de UU.

In 2007 won Dekoor het televisieprogramma Korenslag van de EO. In 2012 werden zij op The World Choir Games in de VS wereldkampioen in de categorieën jazz en pop.