Utrechtse Jaarbeursmarathon volgend jaar mogelijk door De Uithof

Deelnemers aan de Utrechtse marathon komen volgend jaar mogelijk over het universiteitsterrein De Uithof. De organisatie bevestigt dat er plannen zijn om het parkoers via de oostkant van het Utrechtse stadscentrum te laten lopen.

De Jaarbeurs Utrecht Marathon heeft al gesproken met de gemeente, het UMC Utrecht en de universiteit, maar benadrukt dat nog onderzocht moet worden of een route via  De Uithof/Utrecht Science Park veilig is en financieel haalbaar. Verdere gesprekken vinden pas plaats na de komende marathon op 9 april aanstaande.

Het parkoers van de Utrechtse marathon voert de deelnemers traditiegetrouw door het nieuwe stadsgedeelte Leidsche Rijn. Dit jaar lopen de atleten voor de eerste keer onder de Utrechte Dom door. Start en finishplaats is bij de Utrechtse Jaarbeurs.

Vorig jaar verzorgde de Universiteit Utrecht met de lustrumestafette een deel van het programma van de marathon. Dit maakte onderdeel uit van de viering van het 375-jarig bestaan van de UU.

Studenten en medewerkers van de UU krijgen dit jaar een korting van 20 procent op deelname aan de Randstad 10 kilometer Business Run, een onderdeel van de Utrechtse marathon.

Verenigingen die zich aanmelden om tien vrijwilligers te leveren voor het evenement komen in aanmerking voor de crew cash actie en 250 euro bijschrijven op hun rekening. Meer info hier.