Utrechtse studenten zoeken een weekje privacy

Echte privacy heeft bijna niemand meer in Nederland. Je telefoon verraadt waar je bent en via facebook weet heel de wereld hoe dronken je gisteren was. Roos en Sterre gaan de uitdaging aan om een week lang zo min mogelijk sporen achter te laten om zo wat van hun privacy terug te winnen.

In een serie van vijf afleveringen laten Sterre en Roos zien wat je allemaal moet laten om je privacy te beschermen. Maar ze moeten ook studeren, eten en reizen. Hoe doen ze dat zonder sporen achter te laten? In Roos Spoorloos, krijgt het duo tips van Xander Bouwman, student Informatiekunde en Internetrecht en vrijwilliger bij Bits of Freedom.

Kijk maandag 8 december naar de eerste aflevering. Het laatste deel wordt vertoond op vrijdag 12 december.