UU’ers geven Oranje weinig kans

Slechts 10 procent van de studenten en medewerkers van de UU denkt dat Nederland zijn eerste WK-wedstrijd gaat winnen. Dat blijkt tenminste uit de statistieken van de DUB WK-poule. Dit percentage kan overigens nog veranderen, want meedoen is nog steeds mogelijk.

Afgaande op de tussenstand van donderdagochtend, heeft meer dan de helft van de bijna 200 deelnemers (53 procent) weinig vertrouwen in het elftal van Louis van Gaal. Deze UU’ers zijn ervan overtuigd dat Spanje vrijdag in Salvador te sterk is. De meest genoemde uitslag (17 procent) is 1-0, dezelfde als die na de WK-finale vier jaar geleden op het scorebord stond.

Precies 10 procent van de deelnemers ziet nog wél kansen voor Oranje. Daarbij wordt een 2-1 overwinning het meest genoemd. Nog eens 37 procent van de voorspellingen wijst op een gelijkspel, waarbij een uitslag van 1-1 verreweg als meest realistisch wordt aangemerkt.

Ook studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit en de TU Eindhoven zijn weinig optimistisch. Dat blijkt uit de statistieken van het digitale platform poules.com, waar ook DUB mee samenwerkt. Van de Rotterdammers denkt 59 procent dat Spanje wint, van de Eindhovenaren 63 procent. Opvallend is wel dat UU’ers veel vaker op een gelijkspel gokken dan collega’s elders in het land (Rotterdam: 29 procent, Eindhoven 26 procent).

Voor de openingswedstrijd tussen Brazilië en Kroatië die donderdagavond op het programma staat, hoeft niemand thuis te blijven. Spannend gaat die niet worden. Liefst 97 procent van de UU’ers weet zeker dat het thuisland gaat winnen. Een derde van hen voorspelt dat het 2-0 wordt.

Meedoen aan de DUB-poule is nog mogelijk tot vanavond 21 uur. Klik hiervoor op de link in het kader.

Op zoek naar de beste voetbalvoorspeller van de UU
Doe zelf ook mee aan de DUB WK-poule en test je voetbalkennis. Inschrijven kan tot aan de eerste wedstrijd van het WK op 12 juni.

Tags: dub wk-pool