UU-student Madelein Meppelink Europees Kampioen beachvolleybal

Student Farmacie Madelein Meppelink heeft dit weekeinde de Europese titel beachvolleybal binnengesleept. Samen met haar partner Marleen van Iersel was ze onklopbaar tijdens het toernooi op Sardinië.

Nog geen jaar geleden zat Meppelink zonder partner. Haar teamgenoot Sophie van Gestel met wie ze deelnam aan de Olympische Spelen stopte met topvolleybal.

Meppelink vormde daarop een nieuw duo met Marleen van Iersel. Samen versloegen ze in de EK-finale zaterdag het Zwitserse team Goricanec-Hüberli met een overtuigende 2-0 (21-17, 21-16).

Voor Meppelink was het de eerste grote titel. Van Iersel was eerder al een keer kampioen met Sanne Keizer.

*Update: Madelein is net negen dagen klaar met haar bachelor*

@dubnieuws Ik ben sinds 31 mei klaar met mijn bachelorFarmacie. Wat een timing ;-)