UU-website scoort slecht in ranglijst

De Universiteit Utrecht staat laag op een ranglijst van websites van instellingen in het hoger onderwijs. De websites van de Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam worden als beste beoordeeld.

De website UU.nl is in de lijst van 54 instellingen op een 41ste plek terug te vinden (pdf). Vooral de vormgeving en de techniek van de site krijgen een slechte beoordeling. Van de universitaire websites scoren alleen die van Maastricht en Twente nog lager.

Dit blijkt uit een vergelijkend onderzoek uitgevoerd door consultancybureau Strategy on Demand en hogeronderwijssite ScienceGuide. De opdrachtgevers noemen de technische inhaalslag van de hbo-instellingen opmerkelijk. Deze heeft ervoor gezorgd dat universiteiten aan alle kanten voorbij zijn gestreefd. De UU daalt ten opzichte van een vorig onderzoek 18 plaatsen, de VU en Twente gaan respectievelijk 20 en 19 plaatsen omlaag.

Tags: ict | scienceguide