UU wil goedkope warme maaltijd in UB Binnenstad behouden

Grand café Lodewijk in de UB Binnenstad biedt nu ook daghap

Sinds begin maart kunnen studenten en medewerkers 's avonds niet meer eten in de kantine van de UB Binnenstad. Alleen het ‘dure’ Grand Café Lodewijk biedt nu nog warme maaltijden aan. Studentlid van de Universiteitsraad Mick van der Valk vroeg het universiteitsbestuur waar de goedkope daghap is gebleven.

Vanaf 1 maart wordt de kantine in de UB Binnenstad ’s avonds niet langer bemenst door cateraar Sodexo. Voorheen konden studenten en medewerkers hier in de avonduren een niet al te dure maaltijd bestellen. Wie nu iets warms wil nuttigen, wordt verwezen naar Grand Café Lodewijk elders in de bibliotheek aan de Drift.

Komt Sodexo de belofte nog wel na om een gevarieerd aanbod aan maaltijden te leveren?, vroeg universiteitsraadslid Mick van der Valk maandag aan het universiteitsbestuur. Lodewijk is volgens hem een ‘prijzig’ alternatief (pdf menu).

Van der Valk hoeft zich volgens het College van Bestuur geen al  te grote zorgen te maken. De sluiting van de kantine in de avonduren was vanwege zwaar tegenvallende klandizie niet te vermijden. De cateraar houdt zich echter aan de gemaakte afspraken. Naast de reguliere kaart biedt Lodewijk, dat ook wordt uitgebaat door Sodexo, sinds deze week een ‘goedkope’ daghap aan, zegt het CvB. Het gaat om hetzelfde wekelijks wisselende menu dat eerder in de kantine werd aangeboden, tegen eenzelfde prijs.

Deze week is er voor de liefhebber biefstuk, pommes sautées en salade voor 5,99 euro. Vegetarische alternatieven zijn op verzoek verkrijgbaar. De komende twee maanden wordt onderzocht of de nieuwe werkwijze bevalt.