Vermoedelijke ‘Utrechtse serieaanrander’ gepakt

De Nieuwegeiner werd afgelopen vrijdag al aangehouden, zo maakte het OM dinsdag bekend. Zijn dna-profiel matcht met materiaal dat werd gevonden na twee verkrachtingen, in juni 2013 in de Catharijnesteeg en in november 2013 in de Kerkstraat, en na een aanranding in juni op de Drift.

De politie kwam de man op het spoor na een verwantschapsonderzoek in de DNA-databank waarin onder meer materiaal van veroordeelde criminelen is opgenomen. Daaruit kwam naar voren dat de serieaanrander mogelijk familie is van een 37-jarige man uit Utrecht. De aangehouden Nieuwegeiner is een broer van deze man.

De verkrachtingen en aanrandingen zorgden vanaf november 2013 voor grote onrust onder studenten. Dit najaar waarschuwde de gemeente studentenverenigingen in een mail voor de man.