Vier UU-studenten in Student of the Year 2012

Van links naar rechts: Marleen, Nienke, Laura en Thomas.

Wie is de slimste én knapste student van Nederland? Vier studenten van de Universiteit Utrecht doen mee aan de jaarlijkse Student of the Year-competitie. Aanstaande maandag wordt bekend wie er doorgaan naar de kwartfinale.

Welke student heeft de beste combinatie van intelligentie, ambitie, mediageniekheid en een knap uiterlijk? Zoals ieder jaar is er de Student of the Year-competitie, waar uiteindelijk 1 mannelijke en 1 vrouwelijke winnaar uitrolt. 60 studenten doen dit jaar mee, 50 vrouwen en 10 mannen.

De Universiteit Utrecht levert vier kandidaten: Marleen (Theater-, film- en televisiewetenschap), Nienke (Culturele antropologie), Laura (Taal- en cultuurstudies) en Thomas (Natuurwetenschap en innovatiemanagement). De Hogeschool Utrecht levert twee kandidaten.

Maandag 2 april wordt bekendgemaakt welke 24 kandidaten doorstromen naar de kwartfinale. Op Studentoftheyear.nl kan je stemmen wie van jou door mag. Bij het stemmen moet je telkens kiezen tussen foto’s en uitspraken van twee verschillende kandidaten.

In mei is de finale. De mannelijke en vrouwelijke winnaar krijgen een 16-daagse rondreis door Cuba, een modellencontract en een tablet. In 2011 won UU-studente Mirjam de Rover de competitie bij de vrouwen.