Vijf UU'ers in eerste ronde Student of the Year 2013

Van links naar rechts: Carola (geneeskunde), Iris (pyschologie), Maarten (psychologie), Kayan (media en cultuur) en Mirte (film- en televisiewetenschap).

Vijf UU-studenten doen mee aan Student of the Year, de jaarlijkse zoektocht naar de slimste én knapste student van Nederland.

De namen en rugnummers:

Carola, 24 jaar. Studie: master Geneeskunde. Wil promoveren en kinderarts worden, schrijft ze op haar profiel.

Iris, 20 jaar. Studie: bachelor Psychologie. "Ik kan goed luisteren."

Maarten, 21 jaar. Studie: master Psychologie. Roeit bij Triton, hockeyt 1ste klasse, heeft een bijbaan, is bezig met zijn "eerste echte roman", gaat 4 keer per week naar de sportschool, gaat graag naar feestjes, leert gitaar spelen, en zingt en kookt graag. Een indrukwekkend profiel, Maarten!

Kayan, 18 jaar. Studie: master Media en Cultuur. Achttien jaar en nu al een masteropleiding? Klopt dat profiel wel? Verder doet Kayan commissiewerk bij haar studenten- en studievereniging. "Ik organiseer samen met anderen zomerkampen en internationale reizen. Verder schrijf ik ook voor de krant van mijn studentenvereniging en ben ik een online ambassadeur Geesteswetenschappen. Ook werk ik als serveerster in een Grieks restaurant."

Mirte, 22 jaar. Studie: master Film- en Televisiewetenschap. Organiseert naast haar studie het YAKFA filmfestival.

Op Studentoftheyear.nl kan je stemmen wie van jou door mag naar de volgende ronde. Bij het stemmen moet je telkens kiezen tussen foto’s en uitspraken van twee verschillende kandidaten.

Vorig jaar haalde UU-student Thomas de finale. Voor de fans hieronder nog een keer ons video-interview met de acrobatische Thomas.