Vul de enquête over De Uithof in

Is de buitenruimte van De Uithof mooi of lelijk? Veilig of onveilig? Zijn er genoeg voorzieningen? De universiteit gaat met behulp van een enquête de mening van studenten en medewerkers over deze zaken peilen.

De directie Vastgoed & Campus van de UU wil met dit onderzoek achterhalen wat de wensen van Uithof-gebruikers zijn. Zo kan bij het inrichten van de buitenruimte rekening worden gehouden met de gebruikerswensen. Invullen van de enquête duurt ongeveer 15 minuten en kan tot 27 januari. .

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Anne Hos, masterstudent planologie aan de UU. Voor haar afstudeeronderzoek loopt ze stage bij de directie Vastgoed & Campus. Ze doet haar onderzoek samen met Leunie van Zwieten, programmamanager campusontwikkeling.

Volgens Anne is het belangrijk om gebruikers te betrekken bij ruimtelijke ontwikkeling. “Er zijn namelijk voorbeelden van architectonisch hoogstaande projecten, die in de soep zijn gelopen doordat de gebruikers het niet gebruiken zoals de architect dat bedacht had. Een voorbeeld is een prachtig park met een ingewikkeld, architectonisch hoogstaand voetpadsysteem. Na korte tijd bleken allemaal modderpaden in de grasvelden te ontstaan omdat de looproutes het park wel mooi maakten, maar totaal niet functioneel waren.”

Ook je mening geven over de buitenruimte van De Uithof? Op deze website kan je de enquête invullen.