Wageningse studentengrap loopt uit de hand

Twee leden van de Wageningse studentenvereniging Ceres zijn bij roeivereniging Argo zo hard geslagen dat ze in het ziekenhuis gehecht moesten worden. De twee gewonde studenten probeerden een schilderij mee te nemen.

Een van de slachtoffers vertelde aan universiteitsblad Resource dat het allemaal begon met een bras-actie, een traditie waarbij de ene vereniging iets van de andere meeneemt. De studenten van Ceres zouden het gestolen schilderij de volgende dag hebben willen ruilen tegen tien bier.

Maar de twee studenten van Ceres werden achtervolgd door een barman en een bestuurslid van Argo, die het schilderij niet zomaar wilden opgeven. Waarom de zaak escaleerde is niet duidelijk, maar volgens een van de slachtoffers werden ze uiteindelijk geslagen met een Maglite, een zware zaklamp.

Tegen de barman is aangifte gedaan van zware mishandeling. Zijn zaak komt in oktober voor de rechter.