Wat is jouw ideale kamer?

In Den Haag schijnt een aantrekkelijk optrekje vrij te komen

Vind je het prima om je douche te delen met tien anderen of betaal je met liefde wat meer huur voor eigen sanitair? Net als vorig jaar brengt Kences, brancheorganisatie voor studentenhuisvesting, de woonwensen van studenten in kaart.

Studenten hebben tot 1 mei de tijd om een online enquête in te vullen. Hierbij wordt onder meer gevraagd hoeveel huur je wilt betalen, hoe groot je kamer moet zijn en of je bereid bent om je badkamer en keuken met huisgenoten te delen.

Oorspronkelijk zou de enquête pas in 2014 weer worden afgenomen, maar Kences is benieuwd of de bezuinigingsmaatregelen die het kabinet wil invoeren – zoals het afschaffen van de basisbeurs en de inperking van het reisrecht – invloed hebben op de woonwensen van studenten. Ook dit jaar wordt er onder de deelnemers een iPad verloot.

De resultaten van de enquête worden meegenomen bij het bepalen van het aantal en het soort studentenwoningen dat de komende jaren gebouwd zal worden door de corporaties.